close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ביצוע מחקר שוק- למי הוא מיועד ולמה הוא נחוץ?

מערכת שורשכז סיוון, תשעט30/06/2019

מקימים עסק? מתכננים להשיק מוצר חדש? כאן נסביר כל מה שצריך לדעת על ביצוע מחקר שוק!

תגיות:
מהו מחקר שוק?
מחקר שוק הוא שלב חיוני בכל הקשור להתפתחות עסקית בכל שלב שהוא. מדובר על בחינה של השוק הקיים ושל צפי השתלבות המוצר או השירות החדשים בשוק לפי בחינה של קהל היעד המשוער. את מחקר השוק ניתן לבצע בדרכים שונות ואכן, הוא בדרך כלל מתבצע בשלבים. על התהליך נסביר בהרחבה בהמשך.

מי ומתי צריך ביצוע מחקר שוק?
מחקרי שוק נועדו בעיקר לעסקים. בין אם הם בתחילת הדרך ומעוניינים לבדוק את ההיתכנות הכלכלית שלהם ובין אם עסקים קיימים, המעוניינים להוציא מוצר או שירות חדשים לשוק ורוצים לבדוק מה צפי הביקוש. למעשה,
כאשר מדובר על עסקים בתחילת דרכם, ביצוע מחקר שוק הוא חלק חשוב בבניית התוכנית העסקית והדבר נכון גם לגבי מי שמעוניין לחפש משקיעים.

איך זה קשור למשקיעים?
כשבעל עסק פוגש משקיע פוטנציאלי ומבקש שישקיע מכספו בעסק, עליו להראות למשקיע את הפוטנציאל הגלום בו. הרי אף אדם לא פותח את כיסו סתם כך ומשקיע סכומים גדולים, כפי שנהוג לבקש בעולם עסקים! היות שכך, כאשר מגיעים לפגישה עם משקיע פוטנציאלי ומציגים לו תוצאות של מחקר שוק אובייקטיבי, הרי שזוהי נקודת פתיחה טובה כמעט כמו להראות ביצועים קיימים.

איך זה מתבצע?
כאמור, ישנן דרכים שונות בשביל ביצוע מחקר שוק ובדרך כלל, התהליך נחלק לשלבים. תחילה, נעשה מחקר של השוק הקיים, בעיקר לפי מחקרי שוק קודמים ונתונים קיימים. שלב זה כולל גם בדיקה של המתחרים והנתונים שלהם. השלב הבא כולל בדיקה של קהל היעד באמצעות קבוצות מיקוד וביצוע ראיונות וסקרים עם פלחי השוק המתאימים. השלב האחרון הוא שלב הסקת המסקנות על פי כלל הנתונים שהתקבלו לאורך התהליך.

היתרונות
היתרונות של מחקר השוק לא משרתים רק את מי שפותח עסק חדש או משיק מוצר או שירות חדשים, אלא גם למי שמעוניין לבדוק כיצד ניתן לייעל את ביצועי החברה. לדוגמה, אם אתם בעלי חברה עם עובדים, תוכלו להשתמש במחקר שוק כדי לבדוק אילו תהליכים ניתן לעשות כדי להשתפר.

ביצוע מקצועי
אחד הדברים החשובים ביותר כאשר שוקלים ביצוע מחקר שוק הוא להבין, שחשוב לתת לאנשי מקצוע מנוסים לעשות אותו. אחת הסיבות לכך היא האובייקטיביות של חברה חיצונית, בניגוד לסובייקטיביות של עובדים פנימיים. בנוסף, לחברה מקצועית ומנוסה, יש את הידע הנחוץ כדי לבצע את מחקר השוק באופן היעיל ביותר ולהגיע לכל האינפורמציה הנחוצה כדי שהמחקר יהיה מוצלח ויוביל אל התוצאות הרצויות.

למעשה, כפי שנהוג להשקיע בעיצוב בית העסק, בעיצוב גרפי בשבילו או כל דבר אחר, כדאי להשקיע גם בזה ולוודא קבלה של מידע רלוונטי!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה